Search
Close this search box.

ریگستان

نوشته‌های شهزاده سمرقندی

آدت کرده ام که آدت نکنم

اگر کسی به من گفت که تو را خدا این قدر سیگار نکش، ده برابر بیش تر می کشم. اگر کسی گفت تو را خدا موی هایت را کوتاه نکن من به همین چهره تو آدت کرده ام، دل ام می خواهد که موی هایم را از بیخ بتراشم. چرا؟ چرا من هنوز در سی و دو ساله گی شبیه نو جوانان اسیان گر رفتار می کنم؟  چرا من  آدت کرده ام که آدت نکنم؟  
استثنا: آدت هارا با عین بخوانید
استثنا 2: اسیان را با عین و صاد بخوانید

اگر باز هم هست لطف کنید در عادت شکنیی من کمک کنید.

8 پاسخ

  1. خوشحال خواهم شد طراحی قالب وبلاگت هدیه ای از طرف من باشد.
    ضمنا علاوه بر آدت ها عصیان ها را هم باید جور دیگر خواند!

  2. سلام شهزاده خانوم
    تا به حال باید رفتارتون دست دوستاتون اومده باشه . اونا می تونن بر عکسِ درخواست شوتو مطرح کنن
    تا به خواسته شون برسن .
    مثلا می تونن بگن : « شهزاده جون موهاتواز ته بزن آخه موهای کوتاه خیلی بهت می یاد راستی سیگارم بیشتر بکش چون وقتی سیگار دست می گیری شبیه اون هنرپیشه هه می شی »
    اونوقت شما هم واسه خاطر اینکه رو شونو کم کنین موهاتونو بلند می کنین و سیگار کشیدنو می ذارین کنار. از این راه دوستاتون به اون چیزی که می خواستن می رسن .
    پس از هر رفتاری می شه برداشت خوب کرد . خوب فکری بود مگه نه ؟

  3. من عزیز کلهر هستم شاعر ایرانی و از اقوام مهر انگیز رساپور در ایران با هم ارتباط ادبی مان را حفظ کنیم
    من سالهاست نیمه شب ها در گور ستان شعر می نویسم شعر وحشت از ان من است دکترین ان را نیز منتشر کرده ام با من تماس بگیرید تا شاید به ایران دعوتت کنیم

  4. آقای کلهر ، شاعر گورستان ، لطفا یکبار دیگر به متن نوشته شده توسط خودتان نگاه کنید ، دعوت شما کاملا بی ادبانه است .
    نخوت موجود در کلمات شما که خودتان را اول شخص جمع فرض میکنید که شاید دعوت کنید از سایرین برای آمادن به ایران ، خنده دار بود و خجالت آور بود کارتان ، امیدوارم که شهزاده خانم کار شما را به حساب بقیه همزبانان و همنژادان خودش در ایران نگذارد. علی

  5. با درود به شما
    نمی‌دانم تا کجای ماجرای انسان بودن هر یک از انسان‌های روی زمین به انسان‌های دیگر روی همین زمین مربوط است، من تنها می‌توانم کیفیت بودن خودم را به تمامی و زیبایی کامل به نمایش بگذارم و به عنوان یک انسان ارزشمند باشم، اما هنگامی که برای دیگری دست به ساختن خودم و آنهم با آب و رنگی جعلی می‌زنم به معنای بیرون شدن از خانه‌ی حقیقت دل خودم است، عادت‌ها نمادی هستند برای تائید دیگری و سرکوب خویشتن. عصیان به معنای دوری از این همه دخالت‌های پوسیده و قردادهای بی‌ارزشی است که ما را به نام قوانین اجتماعی فرا گرفته است. ارزش‌هایی که ریشه و پایانه‌ی آن در سنت‌های خرافی و بی‌ارزشی است که همه روزه دست به سرقت هویت ما زده است تا ما را از بودن با خود و برای خود به دور نگه دارد. این خودخواهی نیست اگر من یا شما و یا هر فرد دیگری خود را از حصارهای پوسیده و بی‌مقدار دستورات و تمایلات خودسرانه‌ی دیگران به دور نگه می‌دارد.
    حق یارتان باشد

  6. تاجیکها اقوامی وحشی و دور از انسانیتند
    زنهای انها قالبا خود فروشی در ایران می کنند
    اقوام تاجیکی از بربر ها هستند وحشی بی تمدن و بی تربیت
    وحشی گری انها تا خدی که زن های خود را به حریف های نا مشروع می سپارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *