Search
Close this search box.

ریگستان

نوشته‌های شهزاده سمرقندی

جشن‌های سال تمدن آریائی، ۵ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۶ ، در تاجیکستان

دوست نادیده، کفته ی که می خواهی با تاجیک دوختری آشنا بشوی. شاید این جشن بهترین فرصت برای این کار باشد و زمان مناسبی برای سفر به تاجیکستان باشد. در سایت فارسب زبانان دونیا “پیوند” بیشتر بخوان و گرچند از دست آنها کمکی نمی آید و برای درخواست کمک به سفارت تاجیکستان در کشور خودتان تماس بگیرید. از رفتن به سفارت تاجیکستان پرهیز نکنید. تجربه جالبی خواهد بد.   

13 پاسخ

  1. با درود به دخت آریایی،
    بسیار خرسندم که با وبلاگ شما آشنا شدم امیدوارم اندیشه ی یگانگی ما دارندگان تاریخ و فرهنگ مشترک به زودی عملی شود البته من هم به مدد دوستان زیادی از جمله از افغانستان برای رسیدن به این آرزو تلاش میکنم . از اینکه من قادر نیستم فعلا از دیار رویاهایم تاجیکستان دیدار کنم برای خودم متاسفم اما روزی این آرزویم بر آورده خواهد شد و من آن روز اشک شوق خواهم ریخت.
    با احترام
    عاکف /هلند

  2. اکیف عزیز
    از کسانی که کشور مرا دوست دارند یک عالم سپاسگذارم و همچنین از تو.
    نوشته ی که در هلند هستی من نیز
    دور از این جسن زیبا و جمع یار و دوستان
    شیعر های زیبای داری وبلاگت را خواندم
    به زودی به آرزوی خود برسی

  3. دیروز باآقای عاکف در دفتر رادیو زمانه رو به رو شدم. به قول تاجیکان زمین نکفید که من فرو روم.
    سن شان بیشتر از من بود و من کمی گویا با این که تو گوین مراجعه کرده ام شرمنده شدم
    چرا هممیشه فکر می کنم که کسانی که به پای متلب من کومینت میگذارند جوانند.
    اما کم کم به متخصص مردمشناس می شوم اگر کار این گونه ادامه دهد.
    باید حدس می زدم که در نوش ته های جوانان ایرانی از تاجیکستان آمخته با کنجکاوی است، اما در نوشته های از سی ساله به بالا اشتیاق آمیخته با ارمان تاریخی و ادبیات است.
    من نیز از سی سالیست گذشته ام و ایران برای من هم یک ارمان تاریخیست یک مادر بزرگ دور افتاده که این روز ها برای دیدارش بسیار مشتاقم.
    و از مادر وطن دور

  4. Ba arze salam va tabrik baraye blog e besyar zybaye shoma ke har az chandy ke forsat mykonam be an sar bezanam mojebe shadyam myshavad.
    Moteasefane man dyr az iyn jashn e zyba motal’e shodam.
    Aya iyn jashn salane ast ? aya az jashnhaye dygari az iyn qabyl etela daryd ?
    Ba sepase faravan, va arezuye movafaqyat baraye shoma va tamame farzandane Iran, Afghanestan va sarzamyne zybaye shoma Tajikestan.
    Reza
    France

  5. Ba doroud va salam e faravan !
    Blog e shoma besyar ziba va shiva neshte shode.
    Besyar az neveshte haye shoma zelat bordam.
    Omydvaram ke hamchenan be xate farsi maqale benevysyd.
    Moteasefane man az iyn jashne bozorg dyr motale shodam.
    Aya iyn jashn salane ast ? aya shoma az jashnhaii az iyn qabyl etela daryd ?
    Ba sepas va tabrike dobare va arezouye sarbolandy e tamame farzande Iran, Afghanestan va Tajikestan.
    Reza
    France

  6. سلام به دوستان عزیزم در تاجیکستان . با وبلاگتون تازه اشنا شدم برام جالب بودوقتی فهمیدم که چنین جشن باشکوهی در کشورتان برگزار شده. ذوق زده شدم. از جشنها و مراسم ها و برنامه هایی که در انجا برگزار می شود برام بنویسید یا ایمیل بزنید. اگر امکان دارد ایمیلتان را داشته باشم ممنون می شوم. موفق باشید.
    دوست ایرانی شما
    مهدی ابویی

  7. با درود بر فارسی زبانان وفارسی دوستان
    من مدتی است که علاقه مند به سفر به کشور بسیار زیبای تاجیکستان شدم.
    در حال اقدام برای آماده شدن یک سفر به همراه خانواده ام هستم
    امیدوارم این سفر شروع سفرهای بعدی باشد.

  8. حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ
    از ابتدای تمدنهای بشری حکام بوجود آمدند. تمدن اولیه یعنی شهر نشینی و ایجاد طبقات اجتماعی و نوشتن، به روایات مختلف حدود 7 یا 8 یا 10 هزار سال پیش از بین النهرین و ایران آغاز گردید. کسی بدرستی نمیداند اول حاکمان بودند یا اول مردم درست مانند، ضربالمثل تخم و مرغ. در هر صورت حاکمان برای به تبعیت کشیدن مردم، دست به ترفند های مختلف زدند، از فرقه ها و دین های عجیب و غریب، تا خرافات و دروغ گفتن و نوشتن ( در کتیبه معروف داریوش ذکر است ). بسیاری از نوشته ها و کتیبه ها و داستانها از، این ترفند هاست که هنوز تا همین لحظه ادامه دارد. یکی از مهمترین آنها، دروغ حمله الکساندر به ایران است. پردازندگان داستان اسکندر مقدونی، که حدود ششصد سال پس از مرگ او داستانش را بدین صورت پرداخته اند توجه نکردند، نخستین عامل پیروزی در جنگها، فزونی شمار جنگ جویان و برتری سلاح و سازو برگ و سابقه و تجربه فرمانده هان در لشکر آراییها و نبرد ها ست، همراه با آ گاهی دقیق از سرزمین های دشمن و اقتصاد آن. دروغگوهای درتاریخ ما جولان میدهند مانند، چنگیز و مارکوپلو و دهها مسئله مهم تاریخی و جغرافیایی و سیاسی دیگر و افشا گری های متعدد، و راه کارهای نوجهت شناسائی دروغها وحذف آنها از تاریخ ایران عزیز در وبلاگ انوش راوید به نام: جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران. ما که نمی توانیم به جهان بگوییم چه بنویسید، چه ننویسید چه بسازید یا چه نسازید، باید اول پیروزی دروغی اسکندر، و بسیاری دروغهای دیگر از کتابهای درسی ایران حذف شود، ده پانزده سال پیش، بارها به کتابهای درسی نوشتم عکسها ونوشتهای الکساندر یونانی وبقیه دروغها را بر دارید، و جواب ندادند یا سر بالا دادند. بخود رحم نمیکنیم آنوقت از پول پرستان توقع داریم. بعد برویم یخه 300 ها را بگیریم. اسکندر مقدونی جوان بیست ساله تهیدست و بی تجربه از سرزمین کم جمعیت، و با اقتصاد نا چیز نمی توانسته بدین آسانی به پا خیزد و امپراطوری بزرگی را متلاشی کند.
    مشروح در وبلاگ انوش راوید ravid.blogfa.com

  9. درود بر تو دوست گرامی . خواهشی داشتم . می توانی یکسری عکس و نوشته از جاهای دیدنی تاجیکستان و دوشنبه برای من بفرستی. من چندین عکس و نوشته از اینترنت جستجو کردم و پیدا کردم اما کافی نیست برای من. چون می خواهم به امید خدا اگر شد نوروزی که در پیش است به تاجیکستان بیایم.
    سپاس

  10. besyar masrur hastam ke ba yek dustare zabane farsi va yek farszaban ashna shudam man besyar betajikestan alaghe daram omidvaram ruzi samarghandu bokhara ham va shahrhaye farszaban be tajikestan bepeivandand be omide tajikesta afghanestan va irane abad be omide donyaye abada baraye kasani ke khahane khubihaye ensani hastan
    az tehran iran(persian)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *