Search
Close this search box.

ریگستان

نوشته‌های شهزاده سمرقندی

چهره دلنشین را به یاد بسپاریم

همیشه مخالف نشر  این گونه تصاویری از هنر مندان هستم.
 درستی که واقعیت است، اما در یاد دوستداران یک هنرمند خوب است که چهره دوست داشتنی و مانده گار او بماند. من سیمین دانشوررا با این چهره در خاطر خواهم سپرد.

ما آدمان همیشه کشیش به سوی زیبای داریم و این تنها واقعیتیست که می پذیریم. چن راه دیگری نداریم. گاهی به خاطر نا خوب رویی هنر و یا استعداد کسانرا به هیچ برابر می کنیم. ما دوست داریم مجذوب شویم و دوست داریم دورو برمان پور باشد از زیبای و آرمش.

گاهی به خود می اندیشم که اگر فروغ زنده می بود، شاید! شاید چنین محبوب نمی ماند. شاید اورا به خاطر تغیراتی که با سلیقه ما همخوان نیست نمی بخشیدیم. ما چهرا جوان و زیبای فروغرا دوست داریم. ما فروغ را به خاطر جاذبه اش دوست داریم و عاشیقش شدیم. وگرنه از حزن و دلتنگی هایش به داد می آمدیم اگر از نزدیک می دیدیم اورا و یا هم خانه اش می بودیم.

سیمین دانشور مادر بزرگ و یا سیاست مداری نیست که ما به دیدن تصویری چنین از او نیاز داشته باشیم و یا بدون این عکس به واقعیت باورمان نشود.

شاید اشتباه می کنم.  

6 پاسخ

  1. نمی دانم چرا خبرنگار ها و روزنامه نگارها با عکس های این شکلی می خواهند اوج فاجعه را نشان دهند.حالا آنها این کار را بکنند ولی چرا یک رسانه باید آن را منتشر کند تا به گفته تو تصویر زیبای یک نفر اینقدر تغییر کند؟

  2. تینا جان، درست تایپ کردم اسم اترا؟
    سپاس از همفکری اما شرزاده نیست ام هرچند کمی از شریت در وجودم باشد.
    می دانم خیلی هارا این اسم من به اشتباه می اندازد. اما چه کار کنم اسمی هست که نه همه از آن خوش اش میاد.
    موفق باشی،
    شهزاده

  3. درو به شما شهزاده پارسی زبان
    وبلاگ جالب و پرمحتوایی دارید . خسته نباشید . راجع به بحث عکس من هم موافقم هم مخالف موافق به خاطر اینکه ما با بهترین تصویر از شخصیتها زندگی می کنیم و بخاطر می سپاریمشان این صرفا کار بسیار عقلانی و درستیه ولی بحث این که حالا باید خبر رسانی شود چه باید کرد، من هم بی گمان دوست ندارم تصویری نامعنوس و زشت که نشانه از فرطوتی و کهنگی ما آدمها را دارد به روی دیدگانم ببینم .
    حالا مسئله اینجاست که از لحاظ اطلاع رسانی باید به مسئله از دید فوتوژورنالیست نگاه کرد یا جنبه روانشناسی .
    عکاس در اینجا به نظرم تابع مدیر آن مجله یا آژانس خبری است . خرده را باید بر مدیر انتخاب عکس و ارسال کننده گرفت که باید حرمتها را حفظ کرده و عکسهای نامانوس – بر روی تلکسها نگذارد . در صورت کار کردن تصویر فعلی ، تصویر واقعی از شخص که نشانگر چهره واقعی و رسمی شخص است ، همراه عکس ناهمگون فعلی آورده شود تا یادآور شخصیت واقعی فرد باشیم .
    تا درودی دیگر بدرود …
    احمد خطیری
    عکاس و طراح گرافیک

  4. من فکر می کنم رسانه ای که بخش عکس روز دارد باید سردبیر عکس هم داشته باشد.به نظر می رسد برخی رسانه ها عکس هایشان را بر اساس حال و مود کسی انتخاب می کنند که چیزی از کادر و تصویر نمی داند و البته اصلا نمی داند عکس روز را برای چه می کوبند گوشه سایتشان!!!

  5. bebakhshid shahzade jan!
    man dar type eshtebah kardam.
    vagarna hichkas az “shar” zadeh nemishavad. hame az kheyrand ama baedan shar mishavand.
    dar weblog e to man shar nadidam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *