Search
Close this search box.

ریگستان

نوشته‌های شهزاده سمرقندی

یک سوال

این عکس را از یکی وبلاگ های هولندی زبان پیدا کرم که می گوید تهران است. آیا تهران است یا کار فاتاشاپ؟

12 پاسخ

  1. بعيد می دانم تهران باشد. من که چنين چيزی هيچ وقت در تهران نديده ام … آنتنهای ماهواره زياد هستند اما نه به اين زيادی! آن کوه روبرو هم زياد شبيه به کوههای البرز نيست … شايد مربوط به شهر ديگری است … مثلا شهرهای مرزی …
    به هر حال به احتمال 99 درصد يا تصوير مال تهران نيست يا دستکاری شده.

  2. سلام! نه تهران نیست! یک شهر گرمسیر و احتمالا یکی از کشورهای عربی هست! به سیستم های خنک کننده گازی دوتیکه که در همه آپارتمانها نصب شده دقت کن.

  3. سلام:)
    من این عکس رو دوسال پیش دیدم. تهران نیست، اینقدرا هم اینجوری نیست اینجا!:) ما هم اون موقع فکر کردیم که به کشورهای عربی بیشتر می خوره!

  4. سلام دوست عزيز. از مطالب شما استفاده كردم . خيلي زيبا بودند. يه سوال دارم شما تاجيك هستين؟
    به منم سر بزن خيلي شاد ميشم هميشه شاد و خرم باشي.

  5. نه خانم نظروای گرامی اینجا تهران نیست .کوههای البرز بسیار مرتفع ترند. و کوه پایه ها از هیچ زاویه ای چنین منظره ای بوجود نمی آورند.در پشت بامهای ما علاوه بر دیش ماهواره، آنتن های تلوزیونی و کولر های آبی فراوانند.که در این عکس دیده نمیشوند.در ایران مساجد دو منار دارند (گاهی مساجد سنی ها یک مناره دارد). در پایین عکس ماشینی است که در وحله اول پیکان به نظر میرسد.ولی اگر از نزدیکتر بررسی کنید میبینید پیکان نیست.
    فکر میکنم این عکس مربوط به یک کشور دیگر است احتمالاً عربی .

  6. با درود به شما
    عزیز جان این عکس متعلق به ایران و یا تهران نیست. به چندین دلیل استوار این شکل از قرار دادن دیش‌های ماهوار غیر قانونی است و برای دارندگان ماهواره مجازات‌ها و جریمه‌هایی قرار داده‌اند و هیچ فردی توان رودرویی با ماموران دولتی را به این جهت ندارد. زیرا آن‌ها ماهواره و دستگاه‌های دیگر را از خانه‌ها ظبط می‌کنند و با خود می‌برند.
    اما به هر جهت مردم با این موارد مبارزه کرده‌اند و در تمامی شهرها امروزه از ماهواره استفاده می‌شود اما نه به این شکل فراگیر و گسترده. از جهت دیگر حکومت در ایران استفاده از ماهواره را برای مردم امری غیـر اسلامی و خلاف شرعیات می‌دانـد.
    استفاده‌ی وبلاگ هلنـدی از عکسی اینچنینی یک مفهوم سیاسی را با خود همراه دارد که به نوعی ضدیت با آزادی‌هایی است که مردم خواهان آن هستند، آزادی‌هایی که همه‌ی انسان‌ها در هر جایی از دنیا که باشند حق مسلم آن‌هاست. بسیاری از اظهارات مردمی که از ایران می‌گـریـزنـد نداشتن همین آزادی‌هـای سـاده‌ی فردی است، آزادی‌هایی که انسان برای یک زندگی ساده و بی‌آزار به آن‌ها نیاز دارد. برخورد کشورهای اروپایی به جهت نیازهای سیاسی‌شان در ایران با مهاجرین ایـرانـی که از ایران بیرون می‌آیند سخت‌گیرانه‌تر شده است و به شکلی با بی‌اعتنایی به آنچه که در ایران می‌گذرد دست رژیم ایران را برای هر کاری باز گذاشته‌اند. امروز که دنیا از هراس داشتن بمب اتمی توسط ایران در خطر افتاده است توجه جهان به ایران زیاد شده است، اما این هم باز چیزی نیست که به نفع مردم ایران تمام شود و در نهایت باز هم این مردم ایران هستند که باید تاوان جنـایـت‌هـای رژیمـی نـالایـق را بپـردازنــد.
    بیچاره مـردم ایـران و کشورهایی که همـواره خـوراک قـدرت‌پـرستـانـی مـی‌گـردنـد کـه از هــر حیـوانـی درنــده‌تـرنـد.
    بـرکت بـاشـد

  7. سمرقند را بسيار دوست دارم و بخارا را بيشتر.
    وبلاگ جالبي داريد
    خوشحال مي‌شوم اگر به من سر بزنيد.
    در پناه حق باشيد.

  8. سلام.اینجا تهران نیست . شک نکنید.به دو دلیل:اول اینکه این عکس کوهپایه را نشان می دهد و می دانیم که مناطق کوهپایه ی تهران جزءِ بالاشهر به شمار می آید و بسیار زیباست ولی این عکس یک جای آلوده و لَچَر را نشان می دهد.تازه، ساختمان های این عکس هرگز همانند ساختمان های بالاشهر نیست.دوم اینکه با رییس جمهور شدن احمدی نژاد و سختگیری های او وجود چنین جاهایی در ایران باورکردنی نیست . نمی دانم چرا ولی حس عجیبی به من می گوتد که این عکس وربوط به افغانستان است . چون همانگونه که می دانید پس از ورود امریکا به افغانستان سیلی از ماهواره افغانستان را در بر گرفت . با سپاس

  9. سلام به دوست خوب هم زبانم
    وبلاگ جالبی داری.
    این عکس هم فکر نمیکنم ماله تهران باشه چون علیرغم وجود آنتن های زیاد توی تهران من تا حالا این همه آنتن با هم یکجا ندیدم.
    راستی به من هم سر یزن.
    خوشحال میشمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *