Search
Close this search box.

ریگستان

نوشته‌های شهزاده سمرقندی

خدا نزدیک تر است یا سازمان حقوق بشر؟

هفت ده آوریل، همین چند روز پیش چند تن از شهروندان تاجیکستان، ازبکستان و قرقزستان که در یکی از زندان های روسیه به سر می برند، نامه سرکشاده به مقامات کشور روسیه می نویسند و از برخرد تحقرامیز زندانبانان خود شکایت می منند.

در این نامه  آورده شده است که جلوی چشم این چند زندانی مسلمان قران، کتاب مقدسی که با خود داشته اند آتش زده می شود، به یکی از زندانیان تحاوز می کنند، دیگری را سر به آشقال دانی به مدت نیم ساعت نگه می دارند ووو.

شکایت این زندانیان که بیش تر روی آتش زدن کتاب مقدس تاکید دارد این روز ها در رسانه های داخلی و خاریجی روسیه و آسیای میانه نشر می شوند، اما هیچ کدام یک از این کشور ها برای دفاع از حقوق شهروندان خود نه نامه ای چاپ کرده اند و نه نگرانی ای ابراز.

به خود فکر می کنم که این دولت ها، از تاجکستان شروع تا ازبکستان و ترکمنستان خود در خاک خود مخالف گسترش دین اسلام اند و از ترس اسلام زندان هایشان پر است از مومنانی که با هر بهانه ای گنهکار خوانده شده اند، چه گونه و با چه رو می توانند حرفی در دفاع از این رفتار روس های بزنند؟

به داد این 7 زندانی مسلمان بی چاره که می رسد؟ خدا؟

گفته شده است که به ناموس یکی از زندانیان تحاوز شده اما زندانیان در نامه خود می گویند که تحقیر جسمانی باعیث نگرانی و ناراحتی آنها نیست، بلکه آتش زدن قران است که آنهارا به غذب آورده است.

نمی خواهم صحبت از آن کنم که دن از ناموس عزیز تر است یا نه. بلکه دل ام برای ایمانی می سوزد که بین این همه اسلام-ستزی و بدنامی مزهب، گم نام و دست تنها مانده است.

دل ام برای آن می سوزد که در تمام گوشه و کنار این دنیا مردم بی چاره ای شب را روز و روز را شب می کنند و نه از سوی خدای خود و نه از سوی دولت خود  پهان و پشتبانی می بینند.

هر چه قدر هم ایمان داشته باشید به وجود و مهربانی خدا، باز هم نمی توانید این زندانیان بی چاره را به خدا بسپارید.

سازمان حقوق بشر اولین چیزی است که یاد کس می رسد.

سازمانی او هم زیر سوال است.

چه قدر بد بین می شود در این روزگاری که همه چیز زیر سوال است.
نامه سرکشاده چند مسلمان زندانی در شب عید پاک در روسیه

http://tajmigrant.com/predsedatelyu-soveta-muftiev-rossii-ravilyu-gajnutdinovu.html

نوبت تخریب و پاین دادن گوانتنماهای روسی کی می رسیده باشد، نه تودانیو نه من

3 پاسخ

  1. سلام از نوشته شما بسیار لذت بردم
    بسیار دلم میخواهد در مورد بخارا سمرقند تاشکند خیوه خوارزم و….. بدانم
    اگر برایم مطلب بفرستی ممنونم
    و نظر مردم ان سرزمینها در مورد ایران و ایرانی و ارتباطشان

  2. من ازولایت بدخشان افعانستان هستم ازملیت ازبیک میباشم و به لسان ازبیکی و فارسی صحبت کرده میتوانم
    چرا هیچ گروهی اسلامی به داد آنها نمی رسد

  3. از دولت روسیه میخواهم به قرآن احترام گذاشته و یک جلد از این کلام الله مجید را در اختیار آنها قرار بدهند و در عوض روزی چهار بار به آنها تچاوز کنند. بدین طرتیب نه آنها شکایتی خوهند داشت و نه مسلمانان دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *